Když se snažíte otevřít video stream z aplikace Somfy Protect, nezobrazí se obraz nebo obdržíte notifikaci, že spojení nefunguje správně.
Informace o možných příčinách
Vaše kamera může často ztratit spojení v následujících případech:
Postup
1. ZKONTROLUJTE KVALITU PŘIPOJENÍ TELEFONU
Abyste si mohli zobrazit obraz z videotelefonu, zajistěte, aby měl váš telefon širokopásmové internetové připojení: 3G, 4G, 5G nebo Wi-Fi. V každém případě musíte mít dobrý signál a rychlost.
Mějte na paměti, že pokud jste si na telefonu povolili automatické přepínání z Wi-Fi na mobilní data, může při přepínání z jedné sítě na jinou nebo v závislosti na síle signálu spojení zpomalit a znemožnit zobrazení videa.
2. ZKONTROLUJTE BARVU LED NA MONITORU
Nejprve zkontrolujte aktuální status připojení monitoru – zkontrolujte barvu LED na přední straně panelu. Pokud LED bliká červeně a pak zeleně, snaží se monitor připojit na Wi-Fi.
3. PŘSVĚDČTE SE, ŽE VAŠE INTERNETOVÁ LINKA JE STABILNÍ
Pokud je během výpadků někdo na místě nebo pokud máte další zařízení s možností přístupu na dálku, přesvědčte se, že je internetová linka funkční.
Nezapomeňte restartovat modem, protože to může zlepšit kvalitu domácího internetového připojení.
4. ZKONTROLUJTE KVALITU WI-FI V MÍSTĚ, KDE SE NACHÁZÍ MONITOR
V aplikaci Somfy Protect jděte do „Nastavení“ > „Moje zařízení > „Napojeno na vchodový videotelefon“.
Pokud informace „Wi-Fi síť“ ukazuje 1 čárku ze 4, není signál Wi-Fi dostatečně silný na zajištění dostatečně kvalitního připojení.
Je proto vhodné přemístit modem (pokud je to možné) nebo přidat mezi modem a monitor zesilovač Wi-Fi, který zesílí Wi-Fi signál, což zlepší kvalitu Wi-Fi připojení.
Poznámka:
5. ZKONTROLUJTE, ZDA JE V MÍSTĚ, KDE SE NACHÁZÍ MONITOR, DOSTATEČNÉ ŠIROKOPÁSMOVÉ PŘIPOJENÍ
Monitor vyžaduje stabilní Wi-Fi signál, který dokáže přenášet konstantní stream 0,80 Mbps.
Aby bylo možné zkontrolovat dostupnou nahrávací šířku pásma prostřednictvím vašeho předplaceného internetového připojení, můžete použít některý software nebo aplikaci, které jsou k dispozici zdarma:
Je také vhodné vyzkoušet rychlost v místě, kde se nachází monitor.
Uploadovací šířka pásma (nazývaná také uploadovací rychlost) napravo na obrázku výše, se rovná 2,01 Mbps.
Zkontrolujte také, zda další zařízení připojená na internet ve vaší domácnosti nezatěžují šířku vlnového pásma: stahující počítače, jiné IP kamery, napojené TV atd. Abyste se o tom přesvědčili, mějte tato zařízení po dobu zkoušky opojená.
6. PŘESVĚDČTE SE, ŽE WI-FI KANÁL POUŽÍVANÝ MODEMEM NENÍ PŘETÍŽENÝ
Pokud máte v domácnosti příliš mnoho Wi-Fi sítí, kanál používaný vaším modemem může být přetížený. Pokud vám předchozí kroky nepomohly najít vhodné místo pro modem nebo zesilovač Wi-Fi, musíte změnit Wi-Fi kanál v nastavení modemu (nebo Wi-Fi routeru). Doporučujeme nejprve změnit Wi-Fi kanál na automatický – pokud tak aktuálně není nastavený. Pokud se tímto problém nevyřeší, doporučujeme zkontrolovat prostředí Wi-Fi. Můžete použít bezplatnou analýzu kanálů nebo softwarový program, jako třeba:
Tyto aplikace poskytují grafické zobrazení vytíženosti jednotlivých Wi-Fi kanálů. Pokud je vaše Wi-Fi síť na kanálu, který je obsazený několika dalšími sítěmi, budete ho muset přesunout na méně vytížený kanál. Můžete to udělat v nastavení modemu (nebo Wi-Fi routeru).
Ve výše uvedeném příkladu jsou nejvytíženější kanály 1, 6 a 11. Proto by bylo vhodné změnit Wi-Fi kanál na modemu nebo routeru na kanál 3, 4, 8 nebo 9, protože jsou nejméně vytížené.
Barva LED
Instalace vchodového videotelefonu nebyla úspěšná a blokuje vás zpráva: „Nebyl detekován žádný vchodový videotelefon.“
Přesvědčte se, že je vchodový videotelefon zapojený přímo do zásuvky ve stěně. LED se rozsvítí (nepřetržitě nebo bliká), obrazovka by se měla rozsvítit. Pokud se nerozsvítí, přesvědčte se, že kabely jsou správně zapojené v koncovce.
Přesvědčte se, že jste propojený vchodový videotelefon nainstalovali v dosahu modemu/routeru.
Přesvědčte se, že LED bliká modře.
Pokud LED svítí nepřetržitě modře nebo nesvítí vůbec, pak je třeba vchodový videotelefon resetovat.
RESET VCHODOVÉHO VIDEOTELEFONU
1. Použijte dodaný resetovací kolík.
2. Zasuňte kolík do resetovacího tlačítka a nechejte ho zasunutý, dokud LED nezačne blikat červeně.
Po nějaké chvíli by měla LED blikat modře.
Až provedete tyto kroky, zkuste připojení znovu.
Pomocí scén definovaných v systému TaHoma® můžete automatizovat akce a spustit je z aplikace Somfy Protect.
Do aplikace Somfy Protect můžete importovat až dvě scény TaHoma®.
Pokud to chcete udělat, jděte do nabídky: Moje zařízení > Propojený vchodový videotelefon > TaHoma® scény
Otevře se seznam scén TaHoma®. Postupujte v aplikaci Somfy Protect podle pokynů uvedených krok za krokem.
Přidané scény se objeví v záložce propojeného vchodového videotelefonu.
Znamená to, že pro přístup k aplikacím TaHoma® a Somfy Protect používáte odlišné e-mailové adresy. Abyste mohli své scény TaHoma® importovat do aplikace Somfy Protect, e-mailová adresa použitá pro účet Somfy Protect musí být stejná jako adresa používaná pro váš účet TaHoma®.
V takovém případě vás vyzveme, abyste:
Propojení mezi vaším účtem TaHoma® a účtem Somfy Protect bylo provedeno, ale v aplikaci TaHoma® není definována žádná scéna. Nejprve musíte ve svém účtu TaHoma® vytvořit až dvě scény a pak je imprtovat do aplikace Somfy Protect.
Instalace vchodového videotelefonu nebyla úspěšná a blokuje vás zpráva: „Z důvodu problému není možné instalovat vchodový videotelefon.“
Kontaktujte oddělení služeb zákazníkům. Budete potřebovat sériové číslo a MAC adresu pro váš propojený vchodový videotelefon. Tyto údaje se nachází na zadní straně monitoru.
Instalace vchodového videotelefonu nebyla úspěšná a blokuje vás zpráva: „Aktualizace se nezdařila.“
Aktualizace propojeného vchodového videotelefonu může trvat až 15 minut. Tato zpráva se zobrazí, pokud proces trvá déle než tuto dobu. Než instalaci spustíte znovu:
V tomto okamžiku existují dvě možnosti:
Ať už zvolíte jakoukoli možnost, postupujte podle pokynů, které se objeví na obrazovce.
1/ ZKUSIT ZNOVU
Po výběru možnosti „Zkusit znovu“ se zobrazuje chybová zpráva „Problém s aktualizací vašeho vchodového videotelefonu“.
Pokud opětovný proces neproběhne úspěšně a obdržíte zprávu „Problém s aktualizací vašeho vchodového videotelefonu“
Budete muset vchodový videotelefon manuálně odinstalovat. Proveďte to následovně:
Poté můžete instalaci restartovat – postupujte při tom podle výše uvedených doporučení o umístění propojeného vchodového videotelefonu.
2/ ZRUŠIT
Po výběru možnosti „Zrušit“ se zobrazuje chybová zpráva „Problém se zrušením instalace propojeného vchodového videotelefonu“.
Pokud opětovný proces neproběhne úspěšně a obdržíte zprávu „Problém se zrušením instalace propojeného vchodového videotelefonu“, budete muset vchodový videotelefon manuálně odinstalovat.
Instalace vchodového videotelefonu nebyla úspěšná a blokuje vás zpráva: „není připojení k internetu.“
Zkontrolujte modem nebo router a přesvědčte se, že je zapnutá Wi-Fi. Můžete to zkontrolovat tak, že použijete jakékoli zařízení s Wi-Fi, které už doma máte.
Pokud stále není možné provést připojení na Wi-Fi, kontaktujte svého poskytovatele internetových služeb.
Můžete také změnit Wi-Fi síť kliknutím na změnit Wi-Fi
Instalace vchodového videotelefonu nebyla úspěšná a blokuje vás zpráva: „Váš telefon nemůže komunikovat s vaším propojeným vchodovým videotelefonem.“
Přesvědčte se, že máte na telefonu povoleno Bluetooth. Pokud je povoleno, pak Bluetooth vypněte a zase zapněte a poté znovu zahajte proces instalace.
Zajistěte, že váš telefon je v dosahu Bluetooth vašeho monitoru. A to tak, že při instalaci budou obě zařízení poblíž sebe.
Pokud situace navzdory této změně bude přetrvávat, kontaktujte zákaznický servis Somfy.
Instalace vchodového videotelefonu nebyla úspěšná a jste zablokovaní, protože se vám zobrazuje zpráva, že už byl instalován.
1. Můj propojený vchodový videotelefon už je spojený s mým účtem, ale je na jiném místě.
Budete muset zajistit, že tento vchodový videotelefon není instalován na jiném místě. A to tak, že přejdete na hlavní stránku svého účtu v aplikaci Somfy Protect. Klikněte na šipku v horní části stránky. Tato nabídka vám umožní přistup na všechna místa spojená s vaším účtem.
Smažte nesprávné místo a ponechejte místo, kde je vchodový videotelefon nainstalovaný. Pak pokračujte v instalaci.
2. Mám více e-mailových adres a pro přístup k alarmu používám tu nesprávnou.
Nejsem přihlášený ke správnému účtu, takže mě systém přesměrovává k tomu, abych instaloval svá zařízení. Propojený vchodový videotelefon už je instalovaný, ale dostávám tuto zprávu.
3. Při první instalaci dostávám tuto zprávu
Váš propojený vchodový videotelefon je nový. Vy ho instalujete, ale dostáváte tuto zprávu. Kontaktujte zákaznické služby.
Monitor nelze nastavit, protože je příliš daleko od modemu, takže je Wi-Fi signál příliš slabý.
V takovém případě při párování s vaším boxem umístěte monitor blízko k boxu a pokračujte v párování Wi-Fi.
Pokud máte monitor napojený na lištu DIN, musíte použít zdroj napájení, který je součástí vašeho propojeného vchodového videotelefonu (DC 24 V). Během tohoto kroku nemusí být stanice pro hovory napojená na monitor.
Až bude monitor napojený, vraťte ho zpět na držák. Pak umístěte mezi modem a monitor zesilovač Wi-Fi signálu, abyste překlenuli vzdálenost.
Monitor je instalovaný, ale čas od času ztratíte Wi-Fi připojení mezi monitorem a modemem. Také jste si v aplikaci v části Nabídka > Moj zařízení > Propojený vchodový videotelefon všimli, že signál Wi-Fi sítě je slabší.
Může to mít několik příčin:
V těchto případech nejprve zkontrolujte stupeň nasycení vašeho Wi-Fi kanálu.
a) Přesvědčte se, že Wi-Fi kanál používaný modemem není přetížený
Pokud máte v domácnosti příliš mnoho Wi-Fi sítí, kanál používaný vaším modemem může být přetížený. Musíte změnit Wi-Fi kanál v nastavení modemu (nebo Wi-Fi routeru). Doporučujeme nejprve změnit Wi-Fi kanál na automatický – pokud tak aktuálně není nastavený. Pokud se tím problém nevyřeší, doporučujeme zkontrolovat prostředí Wi-Fi. Můžete použít bezplatnou analýzu kanálů nebo softwarový program, jako třeba:
b) Umístění zesilovače Wi-Fi
Zesilovač Wi-Fi vám umožňuje zachování stejného názvu Wi-Fi, jaký má modem. Zesilovač zesiluje Wi-Fi signál vašeho modemu. Umístěte zesilovač Wi-Fi do oblasti, která je dobře pokrytá modemem. Pokud je modem příliš daleko ve špatně pokryté oblasti, nebude přenášet kvalitní signál.
DOWNLOAD
Bft na trh uvádí první řešení pro chytré nativní pohony kompatibilní se Somfy: EasyAXS moduly konektivity.
Díky dvěma rozšiřujícím kartám, které se zapojují do ovládací desky pohonů, se tyto pohony stávají nativně připojenými. To znamená, že je můžete rovnou spárovat s aplikací TaHoma®, aniž byste potřebovali další přístupové body k aplikaci.
Moduly jsou dostupné ve dvou verzích:
Tyto moduly lze používat prostřednictvím aplikace TaHoma® ve dvou případech:
Využijte následující postup:
1. Vyberte možnost „Připojený přístupový produkt BFT EasyAXS“.
2. Přihlaste se ke svému účtu Somfy nebo si vytvořte nový.
3. Vyberte svou zemi.
4. Přibližte se ke svému BFT produktu.
5. Povolte aplikaci TaHoma® přístup k Bluetooth.
6. Vyčkejte na nalezení vašeho zařízení BFT.
7. Pokud bylo nalezeno více zařízení, vyberte to, které chcete připojit.
8. Vyčkejte na vyhledání dostupných Wi-Fi sítí.
9. Vyberte Wi-Fi síť.
10. Vaše zařízení BFT je spárováno a připraveno k použití s aplikací TaHoma®!
Ysia Patio io je kompatibilní se zařízením io:
Terasa a exteriér:
Markýza
Pergola
Veranda
Venkovní rolety screenové rolety a žaluzie:
Rolety
Venkovní screenové rolety
Venkovní žaluzie
Okenice
Vytápění a osvětlení:
Vytápění*
Osvětlení**
Přijímače
*ON/OFF stmívání
**ON/OFF stmívání RGB a vyvážení bílé
Garážové a vjezdové brány:
Garážová vrata
Vjezdové brány
V souladu s normou EN 12453 týkající se bezpečného používání vrat a bran, použití Ysia Patio io k ovládání automatických garážových vrat nebo vjezdových brány bez viditelnosti uživatele nutně vyžaduje instalaci fotobuňky jako typ bezpečnostního systému.
Okna:
Posuvné okno
Doplňky a partneři:
Senzory (funkce Auto/Manu)
Pohony Velux (autonomní i neautonomní) kromě žaluzií a světel
Teleco io*
* Kompatibilita TELECO bude potvrzena uvedením produktů io TELECO na trh
Nepoužívejte s alarmy
Bez omezení:
Celkový počet spárovaných produktů
Počet spárových skupin
Ovladač Ysia Patio má stupeň krytí (IP) 44, proto odolá prachu i stříkajicí vodě. Dálkový ovládač má vysokou odolnost proti nárazům, pádům a stříkající vodě.
Ovladač můžete používat venku, ale musí být uložena uvnitř v nástěnném držáku.
Před spárováním produktu musíte vytvořit kanál, který ho ovládá.
Informace: Můžete vytvořit 16 kanálů pro produkty/skupiny.
1. Výběr typu kanálu
Existují dva typy kanálů:
Produkt: pro ovládání jednoho produktu
Skupina: pro ovládání několika stejných druhů produktů. Nelze vytvořit různorodou skupinu (například světlo + markýza).
2. Vyberte typ produktu, který chcete ovládat
Vyberte typ produktu.
Další informace naleznete v následujících FAQ: Jaké zařízení může moje Ysia Patio io ovládat?
V případě chyby přejděte do nabídky nastavení a upravte kanál.
3. Vyberte název, který popíše a přizpůsobí váš kanál
Název si můžete přizpůsobit ze seznamu předdefinovaných názvů (Název produktu, Jih, Sever, Terasa atd.) nebo si vytvořit vlastní název pomocí virtuální klávesnice (max. 20 znaků).
Po vytvoření kanálu k němu můžete spárovat nové zařízení.
Tato FAQ vysvětluje, jak spárovat nové zařízení, které je již naprogramované a ovládané pomocí samostatného dálkového ovladače, s vaším Ysia Patio io.
Informace: Nejprve je třeba vytvořit kanál, který bude propojen s novým zařízením. Pokud jste tak ještě neučinili, postupujte podle FAQ: Jak vytvořit nový kanál na mém Ysia Patio io?
1. V režimu nastavení: pootočením rolovacího kolečka vyberte požadovaný kanál.
2. Zařízení přepněte do režimu párování
Informace: Chcete-li se seznámit s tímto postupem, podívejte se do návodu k zařízení nebo do aplikace Help me.
Pro rádiový pohon Somfy: Stiskněte a podržte 3 sekundy tlačítko prog na zadní straně jednotlivého ovladače/kanálu, dokud se pohon/zařízení nepohne nahoru a dolů.
3. Spárování nového zařízení
Informace: Pokud je obrazovka dálkového ovládání černá, zapněte ji stisknutím libovolného tlačítka. Toto stisknutí nebude mít žádný účinek a pouze rozsvítí obrazovku Ysia.
Krátce stiskněte tlačítko prog v zadní části zařízení Ysia Patio io. Pohon/zařízení provede krátký pohyb nahoru a dolů.
4. Ovladač Ysia Patio io je spárováno se zařízením a připraveno k použití!
Ne, piktogram nelze upravovat a je spojen s typem produktu.
Název kanálu můžete upravit (max. 20 znaků) v nastavení dálkového ovladače.
Před resetováním dálkového ovladače se vždy ujistěte, že jste zrušili spárování všech svých produktů.
Resetováním dálkového ovladače se nezruší párování propojených/spárovaných produktů.
Informace: Pokud jste již resetovali dálkový ovladač, aniž byste nejprve zrušili párování produktů, budete muset tyto produkty resetovat, aby je již dálkové ovládání neovládalo.
Chcete-li resetovat Ysia Patio io, přejděte do nabídky Nastavení, poté do Nastavení dálkového ovladače a vyberte možnost Resetovat a zvolte Ano.
Ano, pouze roletové a výklopné okno pro střechu. Ne s žaluziemi, světly atd.
Při výběru typu produktu při vytváření kanálu vyberte určenou sekci:
Ve výchozím nastavení se automaticky upravuje jas obrazovky, mezi 3 úrovněmi v závislosti na okolním světle:
Můžete jej změnit ručně v nastavení-> nastavení dálkového ovladače -> Jas obrazovky -> Ruční od 15 do 100 %.
Informace: Pokud ji necháte na 100 %, ovlivní to životnost baterie.
Chcete-li upravit existující kanál dálkového ovladače, přejděte do nabídky Nastavení a vyberte možnost Nastavení kanálu.
Budete mít možnost:
Počet znaků je omezen na 20. Název můžete upravit prostřednictvím nabídky Nastavení kanálu.
Režim Manu umožňuje vypnout režim komfort automatizace u připojených produktů spárovaných s aplikací Ysia patio io. Režim komfort automatizace jsou scénáře, časovače, sluneční čidlo, déšť, pokud jsou nastaveny v komfortním režimu (vítr je bezpečnostní čidlo a nelze jej deaktivovat ).
V nabídce Nastavení vyberte možnost Nastavení kanálů a poté Správa automatických funkcí. Nebo to můžete provést přímo v příslušném kanálu v režimu ovládání stisknutím potvrzovacího tlačítka po dobu 3 s .
Můžete přepnout z režimu Manu do režimu Auto nebo z režimu Auto do režimu Manu (pohon potvrdí přijetí příkazu krátkým pohybem nahoru a dolů).
Informace: Při aktivaci manuálního režimu se v rohu zobrazí "M", při aktivaci automatického režimu se nezobrazí nic.
Pokud je úroveň nabití baterie na kritické úrovni, zobrazí se v rohu obrazovky speciální ikona.
Informace: Pokud se zobrazí tato ikona, lze dálkový ovladač používat ještě asi měsíc, než se vybije baterie. Poté bude nutné baterie vyměnit (obrazovka bude vypnutá).
Jak vyměnit baterie na Ysia Patio io:
1. Stisknutím otvoru na zadní straně ovladače, uvolníte přihrádku na baterie.
Informace: Použijte pero nebo šroubovák (max. 2,8 mm), žádné šrouby, jehly nebo jiné hroty.
2. Nainstalujte baterie nebo vyměňte stávající.
Model baterií: 2x AAA (LR03) 1,5 V
3. Zasuňte přihrádku na baterie zpět do dálkového ovladače.
Proč je to obtížnější než dříve?
Vzhledem k vývoji bezpečnostních norem (IEC 62368-1) je legislativa pro podmínky přístupu k baterii přísnější a vyžaduje použití nástroje nebo dvou vzájemně oddělených pohybů pro přístup k baterii.
Připomínáme, při běžném používání vydrží baterie přibližně dva roky bez nutnosti výměny.
Informace: Pokud se zobrazí tato ikona, lze dálkový ovladač používat ještě asi měsíc, než se baterie vybije. Poté bude nutné baterie vyměnit (obrazovka bude vypnutá). Viz FAQ: Jak vyměnit baterie na Ysia Patio io?
Zkontrolujte, zda jste při výběru kanálu vybrali správný profil.
Můžete jej změnit v nastavení, úpravě kanálu a typu produktu.
Pergola naklápěcí lamely a Pergola naklápěcí a výsuvné lamely mají 2 různé profily. Zkontrolujte, zda jste vybrali správný profil.
Můžete jej změnit v nastavení, upravit kanál a typu produktu.
S vaším Ysia Patio io lze ovládat pouze skupiny s produkty stejného druhu.
Pomocí Ysia Patio io můžete ovládat skupinu produktů stejného druhu (například rolety). Nemůžete však vytvářet a ovládat skupinu rozdílných zařízení (například světlo + markýza).
Nejprve musíte vytvořit skupinový kanál. Pokud jste tak ještě neučinili, postupujte FAQ: Jak vytvořit nový kanál na mém Ysia Patio io?
Po vytvoření skupinového kanálu musíte přidat produkty, které s ním chcete ovládat. Chcete-li to provést, musíte postupovat podle FAQ: Jak spárovat Ysia® Patio io s novým zařízením?
Upozornění: Abyste se vyhnuli jakýmkoli problémům s programováním, musíte nová zařízení přidávat jedno po druhém, přičemž musíte projít celým procesem párování pro každý produkt.
I když byl automatický systém Amy sun protect io vyvinut tak, aby nedocházelo k nežádoucím aktivacím, je lepší ho deaktivovat v zimním období nebo když ho nepotřebujete. Deaktivace systému Amy sun protect io je snadná: Stačí posunout přepínač doleva.
Noční chlazení:
- Během vln veder bude automatizace Amy sun protect io fungovat ještě lépe, pokud můžete v noci snížit teplotu v místnosti/domě.
Systém Amy sun protect io nainstalovaný v domě vybaveném klimatizací:
- Amy sun protect io vám umožní odložit použití klimatizace, protože díky Amy sun protect io udržujete příjemnou vnitřní teplotu. - Pokud chcete mít klimatizaci jako zálohu, použijte nastavení Amy sun protect io přizpůsobené aktivaci teploty klimatizace.
Příklad: Naprogramujte teplotu Amy sun protect io na 25 °C a teplotu klimatizace vyšší než 25 °C, např. 26 °C.
Buď se ochrana proti slunci zatáhne příliš brzy (zvládnu větší „horko“), nebo příliš pozdě (potřebuji ochranu proti slunci zatáhnout dříve).
Prahovou hodnotu Amy sun protect io lze nastavit.
K dispozici je 5 úrovní citlivosti. Ve výchozím nastavení je systém Amy sun protect io nastaven na úroveň citlivosti 3. Můžete ji snížit, abyste ochranu před sluncem zatáhli dříve a dosáhli nižší teploty, nebo ji zvýšit, abyste ochranu před sluncem zatáhli později, jestli zvládnete větší „horko“. Postup úpravy prahu citlivosti: Podržením tlačítka T°/MODE po dobu 7 sekund, dokud se neobjeví zpětná vazba oranžové LED (zelená + červená), aktivujete režim nastavení.
Poté a krátkým stisknutím tlačítka NAHORU nebo DOLŮ na předním panelu upravte nastavení na novou požadovanou prahovou hodnotu.
K dispozici je pět úrovní citlivosti, které můžete zvolit tlačítky NAHORU a DOLŮ podle požadované maximální cílové teploty, kterou nechcete v místnosti překročit.
Počet bliknutí zelené kontrolky indikuje zvolenou úroveň.
Aktuální zvolenou úroveň lze zkontrolovat současným krátkým stisknutím tlačítek NAHORU a DOLŮ, když je aktivní režim nastavení.
Podržením tlačítka T°/MODE po dobu 7 sekund, dokud se neobjeví zpětná vazba oranžové LED (zelená + červená), režim nastavení opustíte (případně počkejte 10 s).
Amy sun protect io měří vnitřní teplotu každých 15 minut. Vestavěný inteligentní systém analyzuje vývoj teploty v místnosti. Pokud analýza zvýšení teploty předpovídá budoucí tepelnou nepohodu, odešle Amy sun protect io automaticky příkaz k zatažení motorizované ochrany proti slunci. Poloha zavření závisí na typu sluneční ochrany: – u rolet nebo venkovního zastínění bude zavření +80 % oproti aktuální poloze, – u venkovních žaluzií budou všechny lamely sklopené v úhlu 45 %, – zachování vizuálního komfortu přirozeným světlem, které do místnosti vchází. Pokud je ochrana proti slunci zatažená, Amy sun protect io ji z bezpečnostních důvodů nikdy neotevře.
Chcete-li dosáhnout nejlepšího výkonu snímače (přesnost a opakovatelnost), upřednostněte montáž na stěnu. Měření teploty bude více odpovídat pociťované teplotě. V zájmu zajištění správného měření teploty dodržujte doporučení pro umístění:
- Vyhněte se vystavení přímému slunci, - Zachovejte vzdálenost od zdrojů tepla/chladu (ideálně 1 m od radiátoru, klimatizace, krbu…), - Zachovejte vzdálenost od přímého proudění vzduchu (alespoň 25 cm od otvoru), - Vyhněte se uzavřeným prostorám, kde na zařízení nebude působit okolní vzduch.
Bez připojení k internetu nebudete moci nic dělat. Připojení k internetu je nezbytné.
Otevřete svou aplikaci a v nabídce nastavení klikněte na "Novinky" a snadno se dostanete k informacím o aktualizacích.
Co je nového v aplikaci TaHoma zjistíte zde.
Při prvním připojení se aktualizace navrhne automaticky, ale také pokaždé, když je k dispozici nová verze.
Nejlepší postup spočívá ve vypnutí/zapnutí napájení. Pak se aktualizace spustí automaticky.
Můžete také otevřít aplikaci TaHoma, kliknout na "menu" a poté vybrat můj box. Přejděte na aktualizaci boxu a nechte se vést krok za krokem. Pokud je k dispozici novější verze softwaru, vyberte možnost nainstalovat aktualizaci nyní nebo nainstalovat dnes večer.
Chcete-li vždy využívat nejnovější aktualizace, můžete v této části také zvolit automatickou aktualizaci svého boxu.
Naše řešení pro chytré domácnosti TaHoma® je k dispozici ve třech verzích: TaHoma® V1, TaHoma® V2 a poslední TaHoma® switch.
TaHoma® V1 poznáte podle toho, že krabička má čtvercový tvar. TaHoma® V2 je zakřivená. TaHoma® switch má dvě tlačítka.
Všichni uživatelé TaHoma® V1 byli o nové verzi TaHoma® informováni prostřednictvím našeho newsletteru.
Své produkty chytré domácnosti můžete pohodlně ovládat také prostřednictvím chytrého telefonu a upgradovat na TaHoma® switch.
Existují také 2 verze TaHoma Din Rail. Verzi V1 můžete rozpoznat, protože obsahuje externí moduly pro RTS či Zigbee připojené přes USB. Verze V2 obsahuje 3 protokoly (io, RTS, Zigbee) v jednom zařízení.
Výhody
Pro TaHoma® V1 již nejsou k dispozici žádné aktualizace softwaru. Bezpečnostní aktualizace jsou stále k dispozici.
Existují dva způsoby integrace kouřových hlásičů do TaHoma®.
Prvním řešením je integrace kouřových hlásičů Somfy io přímo do aplikace TaHoma / TaHoma classic.
Tento produkt musíte přidat do nastavení systému :
To vám umožní integrovat detektory kouře do podmínek "pokud-tak".
Pokud se detektor kouře rozezní, můžete nastavit možnost odeslání zprávy do chytrého telefonu. Můžete tak okamžitě reagovat. Detektor kouře io najdete zde.
Detektor kouře pro pro rozšíření zabezpečení řady Somfy Protect najdete zde.
Hlásiče kouře od jiných výrobců nelze integrovat přímo do zařízení TaHoma®.
Bohužel není možné integrovat bezdrátové motory jiných výrobců do systému TaHoma®, TaHoma® switch nebo TaHoma® DIN Rail, pokud výrobce nenabízí kompatibilní rozhraní.
Pokud výrobce nabízí kompatibilní rozhraní, je to možné pouze pro systém TaHoma® nebo TaHoma switch.
Zda je to vůbec možné, se zeptejte svého developera nebo přímo výrobce.
Všechna kompatibilní rozhraní a partnery společnosti TaHoma® najdete zde.
Pokud je vaše zařízení TaHoma® , TaHoma® switch nebo TaHoma DIN-Rail V2 již zaregistrováno, nebude možné jej znovu zaregistrovat. Číslo PIN pro zařízení domácí automatizace je spojeno s uživatelským účtem.
V rámci účtu můžete změnit e-mailovou adresu, a tedy i uživatelské jméno.
Přihlášení přes https://www.somfy.cz/prihlaseni Zvolte záložku "Moje osobní údaje" Tam změňte e-mailovou adresu na požadované uživatelské jméno.
Po propojení zařízení Philips Hue Bridge a TaHoma®, TaHoma® switch nebo TaHoma DIN Rail V2 komunikuje box domácí automatizace se zařízením Philips Hue Bridge.
To můžete vidět, když propojíte Philips Hue Bridge se zařízením TaHoma - všechna vaše svítidla se automaticky integrují do TaHoma®, TaHoma® switch nebo TaHoma DIN Rail V2.
Totéž platí i pro odstraňování. Pokud chcete ze zařízení TaHoma odstranit jednotlivé žárovky a svítidla, musíte je odstranit ze zařízení Philips Hue Bridge.
Chcete-li tak učinit, otevřete aplikaci TaHoma®, klikněte na "menu" a poté vyberte možnost Nápověda a pomoc. Poté přejděte do rozšířené asistence a vyberte možnost Správa klíče iO. Nechte se krok za krokem vést k přenosu, přijetí nebo vygenerování nového iO klíče. Buďte opatrní, doporučuje se být pokročilým uživatelem, abyste mohli pokračovat v jakýchkoli změnách v tomto nastavení.
Za tímto účelem otevřete aplikaci TaHoma®, klikněte na "menu" a poté vyberte podporu a asistenci pro pokročilé. Zobrazí se verze vašeho zařízení domácí automatizace (TaHoma, TaHoma switch nebo TaHoma DIN-Rail).
Význam stavu LED diody:
TaHoma DIN-Rail V1:
TaHoma DIN-Rail V2:
Odejděte z domova s klidným svědomím a nastavte si nepřítomnost! Díky tomuto scénáři se vaše zařízení během dovolené automaticky aktivuje a simuluje vaši přítomnost!
Určete konkrétní akce, které budou probíhat každý den ve stejnou dobu.
Vyberte si zařízení a časový interval, TaHoma je pak během vaší nepřítomnosti náhodně aktivuje!
Svůj "prázdninový" scénář si můžete vytvořit výběrem plánovaných i náhodných akcí. Také je možné nastavit několik plánovaných akcí a několik náhodných simulačních období za den.
Na konci konfigurace si můžete prohlédnout podrobnosti o plánovaných akcích a souhrn simulací přítomnosti. Stále můžete provádět změny. Chcete-li zobrazit souhrn simulace přítomnosti, klikněte na "Zobrazit můj plán".
Chcete-li upravit období nepřítomnosti a svůj rozvrh, klikněte na tlačítko "Upravit mou dovolenou". Chcete-li scénář odstranit, klikněte na tlačítko "Ukončit období dovolené".
My v Somfy se snažíme nabízet našim uživatelům ta nejlepší řešení. Proto chceme, aby všichni mohli používat naši nejlepší a nejnovější aplikaci: TaHoma by Somfy. Ta vám může nabídnout: rozšířené funkce a kompatibilitu, moderní design i uživatelské rozhraní a pravidelné aktualizace.
Některá zařízení a protokoly nejsou s naší novou aplikací TaHoma kompatibilní. Pokud některé z nich vlastníte a přejdete na aplikaci TaHoma, nebudete je již moci používat.
Nekompatibilní zařízení Somfy:
Nekompatibilní značky a protokoly:
Pokud chcete tato zařízení nadále ovládat z aplikace, nepřecházejte na TaHoma by Somfy.